vrijdag 19 oktober 2012

leefbaar en gezond?


Een roepende in de woestijn noemen zij zich. De lokale politieke partij Leefbaar en Gezond Velsen (LGV).

Met enige regelmaat koopt de LGV advertentieruimte in het Huis-aan-Huis. Deze ruimte wordt gebruikt om een politiek artikel te schrijven. Hartstikke goed, want op die manier kan je het programma en je stellingen aan een breder publiek kwijt. Of het Huis-aan-Huis wel het meest slimme platform hiervoor is laat ik nu even in het midden.

Maar goed, ook deze week weer een stukje, wat eindigde met het feit dat de LGV zich een roepende in de woestijn voelt, maar daar natuurlijk in 2014 (lokale verkiezingen) wel verandering in kan komen.
foto's: Leo (lb), Riet (L), Floor (b)
en gerard (o): Seaporttv.
Goed, over dat laatste zal ik nu ook geen enkele prognose uiten. Dat roepende in de woestijn is wel een inkoppertje. Immers, wanneer een partij zich roepende in een woestijn voelt zijn er twee opties; of ze slaan de plank geheel mis, of ze hebben als enige gelijk. Nu is het zo dat het geluid wat de LGV voortbrengt nogal eens zuur, cynisch, sarcastisch en vooral verongelijkt is. In de trant van: ik krijg mijn zin niet, wat misschien ook de reden is dat de LGV zich veelal vereenzelvigt met de protesterende burger en de burger die zich niet gehoord voelt.

Jammer vind ik het dat een dergelijk stukje niet als advertentie wordt gelezen, en dus niet als propaganda, maar als artikel van het Huis-aan-Huis. Soms staat er overigens wel advertentie boven. Nu lijkt het dus een artikel. Mijns inziens geeft dat een misleidend beeld. Daarnaast verkoopt zuur niet altijd goed. Jammer, dat de LGV niet de meer constructieve route kiest. Immers, ik mag die partij wel, en zeker de mensen van de LGV. Ze zijn recht door zee, eerlijk, maar ook soms kort door de bocht. Mensen waar je in zekere zin op kan bouwen, maar ook die gevoel hebben voor humor en emotie in politiek. We verschillen dan ook vooral op inhoud en die strijd voeren we in de politieke arena om vervolgens gezellig met elkaar een borrel te kunnen drinken. Dat waardeer ik in de LGV. Daarom ook vind ik het zo jammer dat ze zo in de underdog duiken, via een weekblad. Ze voelen zich misschien die roepende in de woestijn, maar de toegereikte hand kunnen ze best pakken. Of het blijkt toch dat ze eigenlijk de plank geheel mis slaan en slaan ze om zich heen als iemand die aan het verdrinken is? Kom op jongens, maak jezelf niet zo klein. We leven in een democratie en dat houdt in dat je heel veel niet je gelijk krijgt. Op dat gebeid kunnen we elkaar een hand geven. En we weten elkaar te vinden, daar waar nodig. Zet jezelf krachtiger en duidelijker neer en kom uit die underdog, want de LGV is voor mij zeker een interessante oppositiepartner. Ik wil dat we elkaar op inhoud kunnen vinden, zoals we ook op inhoud kunnen strijden. Prima stukjes in het Huis-aan-Huis te plaatsen, maar probeer dit eens vanuit kracht en visie te doen. En, in 2014 zien we wel weer verder!

NB. let op: indien u LGV zoekt op de zoekmachine van Google/afbeeldingen wordt u geconfronteerd met aanstootgevende foto's! LGV staat namelijk ook voor de aandoening Lymphogranuloma venereum...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten