zaterdag 15 december 2012

Vomar bedankt voor het pakket!


In Velserbroek heeft de Vomar recent een metamorfose gekregen. Van een wat saaie supermarkt is het een moderne zaak geworden. Voor de Vomar reden genoeg de heropening groots aan te pakken.

deel 1 van het pakket: ongeveer 8 euro
Half Velserbroek was versiert met rode en gele ballonnen. De eerste dagen boden korting op de kassabon. 10% korting. Ook kon je sparen voor een doos gratis boodschappen. Per 10 euro ontving je een zegeltje en tien van die dingen gaven recht op de doos. Groots werd aangekondigd dat de doos 25 euro aan boodschappen zou bevatten.
Een gekkenhuis dus, want die zegels had je zo bij elkaar. En jawel, eenmaal dat je de doos op kon halen was het een drukte van jewelste. Wij blijven immers rechtgeaarde Nederlanders. Ook ik begaf mij tussen de begerige menigte. Tas in de ene hand, het doosje onder mijn andere oksel geklemd.
Ja, ik vond het direct al een licht doosje. Thuis het pakket direct geopend. Een lichte teleurstelling volgde. Er zaten wat kleine dingen in en ik kon niet voorstellen dat dit 25 euro aan boodschappen kon zijn. Met de iPhone van Reina hebben we alles gescand. Weliswaar op basis van de prijzen van AH, maar dat mag elkaar niet veel ontlopen. Bovendien geeft de Vomar aan in feite goedkoper te zijn dan grote broer Heijn. En jawel, de teller bleef rond de 8 euro hangen. Niet netjes van de Vomar, dus.  Ik klom meer weer eens in de pen en schreef mijn verontwaardiging aan de Vomar.

Gisteren kreeg ik een reactie. Er was zoveel aanloop, dat ze pakketten hadden aangepast. Maar, vandaag kon ik een nieuw pakket halen. De indruk we gegeven dat ik nu het originele pakket kon ophalen. Dat laat ik net onverlet, en inmiddels staat er een tweede doos. Op tafel en uitpakken. Beide pakketten vertegenwoordigen ongeveer 23 euro. Komt in de goede richting, maar is het nog niet. Erg zuinigjes. 
deel 2 van het pakket, totaal ongeveer 23 euro
Daarbij is het wat vreemd. Je krijgt iets wat niet vertegenwoordigt. Maar ook... Klaag je niet dan blijf je verschoond van de aanvulling. Dat ik niet de enige klager was bleek wel vanmorgen. Een hele stapel dozen stond klaar. En de Vomar gaf echt heel duidelijk aan dat het pakker 25 euro zal vertegenwoordigen.

Tja, klaag je niet dan heb je voor 8 euro binnen, klaag je kom je op 23 euro uit. Nu kreeg ik de indruk dat het hedenochtend op te halen pakket het originele pakket zou zijn was ook al een verkeerde interpretatie.
Leuk dus, zo'n nieuwe winkel, maar blijf wel eerlijk naar je klanten. Naar de klagende klanten proberen ze eerlijk te zijn, maar zelfs dat lukt al niet echt. Kom, zeg dan dat je een pakketje voor de mensen hebt, maar roep dan niet zo hard voor welk bedrag het is. Een beetje misleidend is dat toch wel.

Nu heb ik deze ervaring met de Vomar... De anderen wil ik niet direct vrij pleiten van vergelijkbaar handelen. Er is wel recent ook een vernieuwde DeKamarkt geopend en hoe AH met die dingen omgaat, of de Jumbo, of C1000, weet ik niet. Kan me nu ook even niet schelen. Het zijn voor mij geen lokkertjes ergens (anders) te gaan kopen. Daar ben ik wat ouderwets en trouw in. In ieder geval raad ik een ieder aan, die ontdekt heeft dat het eerste pakket toch wat te armetierig was, vooral te gaan klagen. Het levert op, en bijna wordt er een belofte mee ingelost. En Vomar (en de anderen); loop niet zo te sollen met je klanten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten