In Velserbroek
heeft de Vomar recent een metamorfose gekregen. Van een wat saaie supermarkt is
het een moderne zaak geworden. Voor de Vomar reden genoeg de heropening groots
aan te pakken.
deel 1 van het pakket: ongeveer 8 euro |
Half
Velserbroek was versiert met rode en gele ballonnen. De eerste dagen boden
korting op de kassabon. 10% korting. Ook kon je sparen voor een doos gratis
boodschappen. Per 10 euro ontving je een zegeltje en tien van die dingen gaven
recht op de doos. Groots werd aangekondigd dat de doos 25 euro aan boodschappen
zou bevatten.
Een
gekkenhuis dus, want die zegels had je zo bij elkaar. En jawel, eenmaal dat je
de doos op kon halen was het een drukte van jewelste. Wij blijven immers
rechtgeaarde Nederlanders. Ook ik begaf mij tussen de begerige menigte. Tas in
de ene hand, het doosje onder mijn andere oksel geklemd.
Ja,
ik vond het direct al een licht doosje. Thuis het pakket direct geopend. Een
lichte teleurstelling volgde. Er zaten wat kleine dingen in en ik kon niet
voorstellen dat dit 25 euro aan boodschappen kon zijn. Met de iPhone van Reina
hebben we alles gescand. Weliswaar op basis van de prijzen van AH, maar dat mag
elkaar niet veel ontlopen. Bovendien geeft de Vomar aan in feite goedkoper te
zijn dan grote broer Heijn. En jawel, de teller bleef rond de 8 euro hangen.
Niet netjes van de Vomar, dus. Ik klom meer weer eens in de pen en
schreef mijn verontwaardiging aan de Vomar.
Gisteren
kreeg ik een reactie. Er was zoveel aanloop, dat ze pakketten hadden aangepast.
Maar, vandaag kon ik een nieuw pakket halen. De indruk we gegeven dat ik nu het
originele pakket kon ophalen. Dat laat ik net onverlet, en inmiddels staat er
een tweede doos. Op tafel en uitpakken. Beide pakketten vertegenwoordigen
ongeveer 23 euro. Komt in de goede richting, maar is het nog niet. Erg
zuinigjes.
deel 2 van het pakket, totaal ongeveer 23 euro |
Daarbij
is het wat vreemd. Je krijgt iets wat niet vertegenwoordigt. Maar ook... Klaag
je niet dan blijf je verschoond van de aanvulling. Dat ik niet de enige klager
was bleek wel vanmorgen. Een hele stapel dozen stond klaar. En de Vomar gaf
echt heel duidelijk aan dat het pakker 25 euro zal vertegenwoordigen.
Tja,
klaag je niet dan heb je voor 8 euro binnen, klaag je kom je op 23 euro uit. Nu
kreeg ik de indruk dat het hedenochtend op te halen pakket het originele pakket
zou zijn was ook al een verkeerde interpretatie.
Leuk
dus, zo'n nieuwe winkel, maar blijf wel eerlijk naar je klanten. Naar de
klagende klanten proberen ze eerlijk te zijn, maar zelfs dat lukt al niet echt.
Kom, zeg dan dat je een pakketje voor de mensen hebt, maar roep dan niet zo
hard voor welk bedrag het is. Een beetje misleidend is dat toch wel.
Nu
heb ik deze ervaring met de Vomar... De anderen wil ik niet direct vrij pleiten
van vergelijkbaar handelen. Er is wel recent ook een vernieuwde DeKamarkt
geopend en hoe AH met die dingen omgaat, of de Jumbo, of C1000, weet ik niet.
Kan me nu ook even niet schelen. Het zijn voor mij geen lokkertjes ergens
(anders) te gaan kopen. Daar ben ik wat ouderwets en trouw in. In ieder geval
raad ik een ieder aan, die ontdekt heeft dat het eerste pakket toch wat te
armetierig was, vooral te gaan klagen. Het levert op, en bijna wordt er een
belofte mee ingelost. En Vomar (en de anderen); loop niet zo te sollen met je
klanten!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten