zondag 17 juni 2012

Good Meat en Beeckenstijnpop

Donald Madjid, de nieuwe Jim Morrisson
Voor de 34e keer was er afgelopen zaterdag Beeckestijnpop. In mijn twentys ben ik daar een paar keer geweest. Het regende toen altijd en er was alleen harde muziek. Hardrock en Punk. Inmiddels was ik er weer, na een dertig jaar.

Good Meat

Nu was ik op een volwassen, gratis, popfestival. Veel kwaliteit en vooral heel veel gezelligheid. Behalve dat ik het belangrijk vind als raadslid ook naar dit soort evenementen te gaan was ook Good Meat een reden. Good Meat speelde al eerder op de nieuwjaarsreceptie van GroenLinks in Velsen. Nu stonden ze op Beeckestijnpop. Alle vijf waren ze overigens net geslaagd voor hun middelbare school, evenals Jelle Dijkstra (die zich bezig hield met de PR op het festival). Adembenemend vind ik iedere keer de stem van de zanger, Donald Madjid. Wanneer ik mijn ogen sluit hoor ik Jim Morrison… wanneer ik ze open doe zie ik een iele jongen met krullend haar. Geweldig!
Jelle Dijkstra

Ron Mellies, nu kan hij
weer aan de slag voor
het Havenfestival!

Gelukkig zat het weer goed mee (ik had daar blijkbaar dertig jaar voor nodig), ondanks de zware regens in de ochtend. Het was gezellig en druk. Jammer alleen dat Good Meat zo vroeg speelde. Er was nog te weinig publiek. Ook jammer dat zij op het Kabouterpodium optraden, want zij verdienen zeker het hoofdpodium! Maar, de sfeer was geweldig en de dag was top.
De drukte was verdiend. De motor achter het geheel, Ron Melllies, heeft het weer top gedaan. Ook de sfeer was uitstekend. Ontspannen en een wel zeer gemĂȘleerd publiek. Kortom, weer flink genieten. Grappig ook, enkele weken geleden was er nog de keurige Beeckenstijn fair, en nu een dag van geheel ander kaliber. Dat kan alleen in Velsen! Op zo’n dag ben ik best een beetje trots raadslid in deze gemeente te zijn.

Een klein maar top festival!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten