dinsdag 6 november 2012

Beetje geluk...



Neigde ik vorige week nog naar enige depressiviteit, deze week lijkt het een stuk beter te gaan. En dat terwijl het nog steeds alle dagen regent.

Gaat het dan opeens een stuk beter? Ach, dat kan ik niet direct zeggen. Is er veel veranderd? Ook niet echt. Geld gekregen, prijs gewonnen? Neen! Het is het wonder van het onderbewuste. Misschien heeft het onderbewuste mijzelf wel een schop onder mijn kont gegeven. Had ik ook wel even nodig.
De druk van moties en amendementen is er af. Alles is ingeleverd. Laat de begroting maar komen, zelfs mijn algemene beschouwing staat al fors in de steigers. Wel weer stom geweest. De hele gemeente was op de hoogte dat al die moties en amendementen maandagmorgen voor 10 uur ingediend moesten worden. Zo rond 3 uur was ik dus te laat. Op de een of andere manier was de boodschap niet door gekomen. Nu moet ik alle fractievoorzitters nog benaderen met de juiste teksten en een excuus. In ieder geval dienen wij nu drie moties in; over het winkelcentrum, schuldenlast en mondiale samenwerking. Die laatste is vooral een boodschap aan de raad zelf. Mocht ik nu net hebben opgelet, de raad heeft langer zitten pitten. Toch vreemd dat het nu wel beter met mij gaat.

Zorgen. Iedere dag weer. Steeds een nieuw onderwerp. De ruïne van Brederode. Dat wordt nog een hoofdpijndossier. Vandaag heb ik er een stevige hap vragen over aan het college gesteld. Ik ben zeker tevreden over mijn vragen. Het feit dat ik ze moet stellen is natuurlijk triest.
Op dit moment kijk ik naar de tv, waar de nieuwe regering aan de kijker wordt voorgesteld. Staat de staatssecretaris te grappen: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Nou, dan heb ik vandaag niet geleefd. Toch heb ik dat echt wel gedaan. Sterker, ik heb mijn post van GroenLinks met bovengemiddelde aandacht gelezen. Ik neem zelfs serieus in overweging te reageren. Oeps, een positieve wending van de dag? En mijn stemming?
Tja, en dan ben ik nog met werk bezig geweest. Ja, woensdag begin ik al. Weliswaar op vrijwillige basis, maar toch een stap in de goede richting. Zou er dan toch iets veranderd zijn? En dan al mijn huiswerk voor JobRotary... Vandaag gemaild... Zonder het bewuste besef heb ik vandaag toch wel een aantal constructieve stappen genomen.

Het wordt wel erg positief allemaal. Dat betekent natuurlijk wel dat ik straks weer meer last van depressieve buien kan krijgen. Wanneer het goed gaat, kan het alleen nog maar slechter gaan. Als het slecht gaat kan het ook alleen maar slechter gaan. Of is dit nu weer die zwartgallige blik?

Er is wel iets leuks. Ik heb nieuwe software binnen. Een programma om huizen te ontwerpen. Daarbij ook een beetje een tuin. Een goed programma, maar wel heel erg ingewikkeld. Inmiddels heb ik al een heel stuk ontworpen, maar het dak lekt en de trap gaat niet door het plafond. Er moet dus nog heel veel ontdekt worden. Dat kost tijd. Vervelend en wil het in een keer kunnen. Maar, straks heb ik het onder de knie. Zeker weten!

Kortom, ik lijk wel een Nederlander. Ik zeur, ik klaag en reageer bijna zuur. Maar laten we eens in de spiegel kijken. Ik heb een mooi leven, een geweldige vrouw, lieve hondjes en een schitterend huis. Volgend jaar wordt het weer zomer. Nog even en de dagen gaan weer lengen. Nee, ik mag niet klagen, heb eigenlijk het recht niet depressieve klachten te hebben. Ik ben een rijk persoon.


nog niet af, nog geen dak,
maar mijn ontwerp krijgt
wel al enige vorm....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten