zondag 15 juli 2012

Topfuncties leveren 46% in....

Geweldig nieuws. Een groot aantal topfuncties zijn wel 46% minder gaan verdienen, na de wisseling van de wacht.

Eindelijk voelt men dat de graaicultuur zo niet langer kan. Dus gaat bij nieuwe functionarissen het mes er in. En flink ook. Maar wat zegt dit nu eigenlijk? Een topman van Shell verdiende 8 miljoen euro per jaar en de nieuwe gaat naar (ruim) 4 miljoen euro per jaar. Sorry, maar wanneer ik er zo naar kijk is 46% eigenlijk nog een lachertje. Volgens mij kennen die mensen de waarde van het geld niet eens meer. Voor mij wordt het pas interessant wanneer zo’n Shell topman niet meer boven de 2 miljoen gaat verdienen. Nog een enorm bedrag per jaar, maar laat ik nu ook niet te lullig doen en te communistisch overkomen. Tuurlijk, het liefst zie ik zo’n jongen niet meer dan de helft daarvan verdienen,wat volgens mij een nationaal maximum dient te zijn. Zo ver zijn we nog niet. En, de grote bedrijven lijken op de goede weg. Lijken, want in mijn beleving blijven het nog absurde bedragen.

Overigens hoorde ik ook gisteren dat een jonge zanger (17 of 18 jaar) inmiddels al over een vermogen van 48 miljoen euro beschikt. Wat dat betreft is de waanzin nog lang niet voorbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten