donderdag 23 november 2017

Beetje dom...

Misschien moet niet elk onderzoek serieus genomen worden, maar de andere kant is dat het wel gaat over wetenschap. En dan kan je er van uit gaan dat wetenschap gelijk staat aan de feiten.



Zo is er een Amerikaans onderzoek naar de ontwikkeling van de intelligentie van de mens. Daaruit blijkt dat nieuw geborenen per generatie, gemiddeld, 1 IQ lager scoort dan de voorgaande generatie. Met andere woorden: de mens wordt niet intelligenter, maar juist dommer. Naast dommer wordt de mens ook bevattelijker. Dit laatste met name op twee gebieden; ADHD en allergie. Twee zaken die geen enkel causaal verband (lijken te) hebben. Eerlijk gezegd, de reden tot groei van het toenemende percentage van mensen met ADHD kan ik niet meer herleiden. De allergie, daarentegen, staat in directer verband tot de afname van onze intelligentie. Namelijk, een zeer belangrijke reden is gerelateerd aan "vergiftiging".

Wij mensen zijn zó proper en voorzichtig geworden, dat wij daardoor juist het tegendeel bewerkstelligen. Bijvoorbeeld onze schoonmaak en hygiëne woede. Alles moet schoon, rein zijn en goed ruiken. Daarvoor gebruiken we tal van middelen in, bijvoorbeeld, het huishouden. Schoonmaakmiddelen, maar ondertussen bevatten deze middelen tal van (chemische) stoffen die luchtvervuiling werken. Omdat ook onze huizen nog eens zo goed geïsoleerd zijn blijven de chemische luchten hangen, waardoor dit toenemend ingeademd wordt met als gevolg dat zwangere vrouwen in feite hun baby's vergiftigen. Een van de gevolgen hiervan is blijkbaar de afname van intelligentie.

De andere kant is dat we zo schoon op ons zelf en omgeving zijn, dat de weerstand afneemt en allergieën toenemen.

Behalve de gevolgen van de huiselijke hygiëne spelen ook luchtverontreiniging en een tekort aan jodium een rol. Dat tekort aan jodium staat centraal in deze ontwikkeling. De jonggeborene beschikt over een tekort aan jodium, door de gegeven omstandigheden, en naar schijnt is er een causale relatie tussen een te kort aan jodium en de afname van de intelligentie.



Dan kom ik toch weer bij "rookvrijegeneratie.nl". Daar wordt ondermeer gesteld dat kinderen een goed voorbeeld moeten hebben. Mede omdat kinderen gedrag kopiëren. Daarnaast spreekt men ook over de gezondheid..., tja en dan denk ik toch ook aan bovenstaande. We kunnen wel het beste met elkaar, en onze kinderen voor hebben, maar ondertussen "vergiftigen" we onze nakomelingen in volle omvang. En de gevolgen zijn erg ingrijpend. En wanneer er sprake is van afnemende intelligentie in een tijd die toenemend ingewikkeld wordt..., dan ga ik toch mijn hart maar een beetje vast houden.



Misschien moeten we wat losser worden. Ook ten aanzien van onze kinderen. Als kind speelde ik in het zand, we groeven kuilen en maakten daar hutten van. Wanneer ik dan terug kwam moest mijn broek uit en werd ik op wormen gecontroleerd. Regelmatig pikte mijn moeder daar van die kleine witte beestjes uit. Ik hoefde mijn handen niet altijd te wassen. Kortom, ik werd niet al te netjes/schoon opgevoed. Onze generatie douchte (nog) niet iedere dag. Hygiëne had wel degelijk aandacht, maar de middelen waren er ook niet altijd en bovendien was men wat makkelijker. En, volgens mij, zijn de 45 plussers toch wat sterker (en misschien gezonder) dan de jongste generaties. Geheel genereren moeten we natuurlijk niet. Moet je nooit doen. Tendens mag je jezelf echter wel aantrekken. Laten we zorgen voor wat meer weerstand en intelligentie bij de komende generaties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten