donderdag 22 december 2011

Toveren met regen

Vandaag valt de nattigheid gestaag neer. In China ontwikkelen zij apperatuur om juist de neerslag uit de wolken te schieten. Met de huidige technologie kan dit immers. Omgekeerd lukt niet. Helaas zijn er nog geen instrumenten ontwikkeld om een droge dag te realiseren. Vreemd, daar de mens de wereld, de natuur en alles hieraasn verbonden zo uit en treure weet te manipuleren. Dat lukt dus nog net niet. Was november warm, droog en zonnig, deze maand kleddert het al vele dagen. Een koude winter wordt verwacht. Hier geen droogte. In China blijkbaar wel... blijkbaar niet overal, want ook daar heeft men last van overstromingen. Jammer dat het Christelijk geloof in China weinig parten speelt, want dan hadden zij daar ook Kerst en konden zij een natter 2012 wensen.

Zelf ben ik meer een man van droogte. En warmte. Met weemoed denk ik aan de gepasseerde zomer, en vol vreugde en verwachting aan de komende. Wordt het weer warm, mooi en zonnig? Het najaar heb ik weer overleefd en vandaag is de kortste dag. De winter begint. Misschien een droge strenge winter. In ieder geval gaan de dagen lengen. Ik wens de Chinezen veel succes, maar hoop spoedig op een uitvinding die regen ook tegen kan houden. Ik blijf hopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten