maandag 6 augustus 2012

Stof

wanneer Reina haar handtekening voldoende zet, wordt het wel schoon
Wanneer je een klus doet let iedereen extra op de ander. Doet ie het wel goed, ligt het wel recht, nergens gemorst? Wij zijn de afgelopen week druk bezig geweest. Straks zien we de foutjes niet meer, maar nu bekijken we elkaars werk met een loep.

Alhoewel… de loep is niet altijd nodig. Reina is de trap (naar zolder) gaan schuren. Alle deuren open, ook vanwege de warmte. Over twee etages ligt nu een dikke doffe laag: stof. Flink schuren, maar niet gedacht aan… en dat blijven we wel even zien. Hier op zolder, waar ik kantoor houd, heb ik een stofvrije plek gecreĆ«erd. Rond mijn computer. Op mijn toetsenbord kan ik exact zien welke letters ik het meest aantip, en welke toetsen ik vrijwel ongerept laat. Maar, het resultaat van Reina’s werk is top. En ik ben trots op haar noeste arbeid. Het is nog niet helemaal klaar, maar het schiet wel behoorlijk op. En het is heerlijk dat we allebei bezig zijn, maar elkaar toch niet in de weg lopen.

Klussen is heerlijk. Vooral wanneer het resultaat zichtbaar wordt. Ondanks dat ons huis te kop staat gaan we door. We willen toch ook gewoon nog woongenot? Bovendien houd je het pand zo op waarde, zal ik maar zeggen. De kunst is vooral veel klussen, maar weinig uitgeven. Wel een lastige combinatie trouwens.

Toch is er dus een nadeel aan al dat gerommel. Het geeft vuiligheid, stof, vieze kwasten en rommel. Wie ruimt dat op? Wanneer wordt het opgeruimd? Twee grote vragen, waarbij wij allebei heel ontwijkend op reageren. Volgens mij hebben we allebei zo iets als dat het stof vanzelf wel verdwijnt. Klussen is leuk, maar opruimen…..

1 opmerking:

  1. Meestal als mijn vriend en ik gaan klussen dat zet ik de stofzuiger alvast ernaast. Dan pak ik het gemakkelijker aan het einde om te stofzuigen.

    BeantwoordenVerwijderen