vrijdag 6 april 2012

Valse politiek (asielzoekers en stage)

Valse en misleidende politiek wordt door ons kabinet gevoerd. Geen nieuws in deze tijd, want dat wordt op vele fronten beweerd. Maar wanneer het individuen betreft, rechtstreeks, wordt het toch wel precair.Jonge asielzoekers (afgewezen of nog in behandeling) hebben recht op onderwijs, maar het verrichten van arbeid is verboden. Blijkbaar volgt een deel van deze jonge asielzoekers onderwijs, waarbij het lopen van stage een onderdeel uitmaakt van dit onderwijs. Dus, het volgen van onderwijs houdt in het volgen van een stage.

Neen! Hier is nu ophef over, want stage is werk. Sterker; Kamp wil er hoge boetes voor gaan uitdelen. Wat een verlakkerij! Je biedt de kans op onderwijs, maar ontneemt het even hard... zogenaamd op andere gronden. Dit is gewoon hufter politiek... belazeren van mensen, maar vooral het pesten van deze groep asielzoekers. Je hangt ze een worst voor, maar ze kunnen er net niet bij. Ik schaam mij in een land te wonen met een dergelijk beleid.
Wanneer je kiest voor het feit dat deze kinderen onderwijs mogen volgen, dan is stage hiervan een onderdeel! Dan mag je niet opeens een vergelijking met werk trekken!

En dan de rol van het CDA hierin. Was het immers de CDA niet die enige tijd geleden (volgens mij via een motie) er op aan drong dat juist stage in dit soort gevallen wel moet kunnen. dat het wel mag? Een goed streven van het CDA... Maar wat schetst mijn verbazing... Opeens is het CDA tegen. Twee CDA ministers labelen dezelfde stage nu als werk. Dat komt ook nog eens zeer onbetrouwbaar over en is in mijn ogen pure volksverlakkerij (of kiezersbedrog, hoe je het wilt noemen).

In mijn ogen is stage een consequentie van scholing! Maar wat nog belangrijker... Hoe gaan wij hier in hemelsnaam met mensen om? Het lijkt verdomme wel oud koloniaal gedrag van deze politici. Ik distantieer mij hier heel erg ver van af! Regels prima. Goed beleid prima... maar ben wel consequent, duidelijk, en eerlijk. Drie factoren die ons kabinet niet erg onder de knie lijkt te hebben.

Geen jonge (al dan niet uitgeprocedeerde) asielzoekers of opleiding (met alle toeters en bellen, of sluit ze geheel uit van scholing.... Maar ga hier niet mee marchanderen. Ik mag duidelijk mijn voorkeur voor de eerste optie neerzetten: volledige scholing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten