woensdag 16 april 2014

Open mond

Soms ben ik verbaasd, en soms laat ik mij toch weer verbazen. Dat Westerman kiezersbedrog zou plegen had ik al aangekondigd. Maar, zó snel... Walchelijk. En niet nummer twee, maar nummer drie gaat de raad in. Zo grof had ik het niet durven hopen.

De interne ruzie omwille van het lijsttrekkerschap was al zuur. Het vermoeden dat Westerman de sterker er tijdens deze vier jaar er uit zou halen had ik ook voorspeld. Dat hij niet eens een keer in de raad zit... Nee, hij heeft mij weer overtroefd. In ieder geval is een feit wel positief; Westeman valt de politiek in Velsen niet langer lastig. Maar wat speelt hier? Machtstrijd op bais van alles of niets? Daar lijkt het op. Hij heeft dan wel erg veel kapot gemaakt... Voor uiteindelijk niets.
Hoezeer zien wij verder ons gelijk. Niet Soraya wordt nu raadslid, nee, Iskandar Sitompul, nummer drie op de lijst. Net zo zwak als de argumenten van Westerman zijn die van Soraya. Enig reël inzicht had beiden al in de aanloop de consequenties van hun keuze moeten overzien. De kiezer is dus twee keer bedrogen!
Iskandar heeft met het spel van Westerman mee gedaan en loopt nu als lachende derde met de raadszetel weg. Niet netjes. Toch wens ik hem succes. In ons perspectief was hij aanvankelijk een potentiële kandidaat.

Eerlijk is eerlijk. Aan de ene kant gniffel ik wel een beetje hoe doorzichtig het spel van Westerman zich nu openbaart. De andere kant is heel erg zuur. Hij heeft wel twee levens behoorlijk naar de gallemiezen geholpen.... Ons leven. En waarom?
Inmiddels is het niet erg niet in de politiek te zitten. Dat is onderdeel van het spel en er zijn een hoop andere zaken in het leven. Het is de manier waarop. Wij zijn zo grof gescandeerd, onterecht bejegend en aan de schandpaal genageld. En nu zie je dat de "boosdoeners" zelf de arena verlaten. Ja, dat blijft pijn doen.  Wel weer leuk is de foto in de krant; Westerman schud Floor Bal de hand. Vier jaar lang heeft Westerman Floor uitgemaakt als onbetrouwbaar, mafioso, en dergelijke... Dit moet Westerman wel pijn doen, maar van die pijn geniet ik lekker toch. Okay, flauw,maar mag ik eindelijk even een kleine revange?
En het bestuur? Ach, die zal Westerman wel blijven verdedigen. Dat blijft een nietszeggend zooitje, waarschijnlijk niet eens in staat zich te schamen. Dat zal nu wel op zijn plaats zijn.
Nee, Westerman heeft mij wéér weten verbazen en op het verkeerde been gezet... Daar is ie verdomd goed in. Laten we hem nu maar snel vergeten.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten