donderdag 26 september 2013

Ga vreemd, maar met mate

bron: dutch cowgirls.nl
De SGP bemoeit zich met het individu, het recht op vrije meningsuiting en de schending van de privacy.

Het gaat hier over de vrijheid van de burger zijn/har leven naar eigen inzicht in te delen. De SGP reageert vanuit haar stigma's op de reclames voor relatie/contactbureaus om vreemd te gaan. Bij Pauw en Witteman ging advocaat Sprong er grof op in, maar... mijns inziens eigenlijk wel terecht. Zelf denk ik dat al die mensen (blijkbaar veel SGPers) met name hier tegen zijn, omdat vooral ook de gelovigen flink buiten de pot pissen. Het christelijk dogmatisch en Calvinistische denken wordt de meerderheid opgedrongen, wanneer de meerderheid in Nederland deze retoriek onderschrijft.
bron: alblasserwaardnieuws
Natuurlijk, niemand gaat vreemd, niemand staat hier voor open, maar hoe groot is het percentage wat wél vreemd gaat? Gigantisch. En wat te denken van de hoerenloperij? Tja, dat is toch ook een vorm van vreemd gaan? De SGP streeft naar een Calvanistiche maatschappij, maar ja het is natuurlijk ook de partij die de rol van de vrouw niet emancipatorisch benaderd. Ja, onder dwang mag de vrouw binnen de SGP iets betekenen. Nee, die reclame moet niet verboden worden, maar de SGP moet verboden worden. Tjonge, die gasten leven echt nog twee eeuwen terug. Het idee van en alternatief (wanneer er geen verbod op de betreffende reclame komt) is ook zeer ridicuul; let op. Vreemdgaan dupeert kinderen. Daar zal Second Love al geen boodschap aan hebben, maar ik ga er toch echt niet van uit dat die vreemdgangers hun kinderen er naast laten staan. En agressie, gestoorde ouders, wat dupeert kinderen allemaal niet. Wil het SGP daar ook allemaal bijsluiters bij hebben? Pas op, alcohol dupeert uw kinderen, en in het trouwboekje; pas op, ruzie dupeert kinderen... Hoe vel voorbeelden moet ik geven?

En vreemd gaan... Mijn hobby is het niet. Geen behoefte, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen. Mannen en vrouwen. Ja, ik ken zelfs voorbeelden waar het zelfs goed is. Er is zelfs een boek over geschreven (en inmiddels verfilmd). Bij ziektes van partners kan het zelfs een verlichting geven en soms geven die partners zelf aan dat hun man/vrouw de seks buiten de deur moet gaan halen. Dat niet iedereen daar daadwerkelijk en invulling aan geeft staat een ieder vrij, wat mij betreft.
bron: ikzoekeenvriendin.nl
We zijn volwassen mensen, maar allemaal met een rugzak. Dan gebeurt dat. En daar waar markt voor is, mag je van mij reclame voor maken. Nee, ik ben niet voor het hypocriete en puriteinse gedachtengoed, zoals de debiele Amerikanen. Een tepel op tv geeft al nationale verontwaardiging, maar in de States zijn de meeste seksuele misdaden, verkrachtingen, en de  prostitutie het meest voorkomend van de hele westerse maatschappij. De SGP is niet minder hypocriet.
Dat het vreemd gaan tot scheiding leidt en daarmee kinderen de dupe worden vind ik  ook niet goed. We gaan te gemakkelijk met relaties om, maar dat past in onze consumptiemaatschappij. Niet goed? Dumpen. Daarin past het scheef gaan ook. Dus gaan we ook veel te slordig met kinderen om. Maar hoeveel relaties sneuvelen alleen doordat een van de partners buiten de pot pist? Meer dan de helft zal dit niet zijn, dus er zijn zat andere redenen tot echtscheiding. Nog zo'n drogreden van de SGP. Natuurlijk hebben wij te maken met de vrijheid van meningsuiting, maar door het opleggen van dit soort verboden wordt dit ernstig geschaad. Nou, vanuit mijn principes en opvattingen zal ik dan alle kerken verbieden, polygamie toestaan, en... ach, wat maakt het uit. Het verhaaltje klopt van geen kant en er zit zelfs een schadelijk kantje aan. En dat terwijl ik van mening ben dat de overheid al veel te veel ingrijpt in ons privé leven. Dat gebeurt al meer dan genoeg. Kappen, en als iemand vreemd wil: doe vooral je best. Voor mij hoeft het niet, die behoefte bestaat gewoon niet. Ik ben dik tevreden. Dat gun ik ook de ander, ook op de wijze welke men verkiest, mits zij de menselijke waardigheid maar blijven respecteren. Maar dat is weer een andere discussie.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten