woensdag 8 februari 2012

Koorts

Gaat ie nu door, of gaat ie nu niet door?  Een vraag die meer dan de helft van Nederland zich stelt. Heerlijk, Holland op z'n smalst. We zijn weer even een. Zelfs mensen die niets met schaatsen hebben hoor je nu zeggen: het is al zo ver, ik hoop dat ie dit keer door gaat. Meer dan de helft van het nieuws gaat nu over de Elfstedentocht. de tocht der tochten. Dat valt niet te ontkennen.
Het prachtige Friesland. En als ie door gaat... komt Balk dan in de route? We hebben het wel over de Elfstedenkoorts, maar het lijkt er echt op dat Nederland massaal last heeft van een fikse koortsaanval. Niets is nu belangrijker dan de Elfstedentocht. Op de tweede plaats komt het schaatsen en op de derde plaats het weer. Nederland vergeet even de rest van de wereld. Eigenlijk wel lekker. Even niet stil staan bij al die ellende, want Neerlands griepje,... is eigenlijk een perfect geneesmiddel. Een middel tegen ongezonde stress.
Griekenland bestaat niet meer, burka's zijn even uit en toegestaan, Syrie gaat z'n gang maar even, en crisis... what crises? En heel eerlijk... het lijkt mij ook leuk als de Elfstedentocht weer eens door gaat. Ik gok op maandag. Niet officieel hoor, want ik geloof dat er al grote bedragen om gaan in het wedden op welke dag het gaat worden. Ik denk alleen, dat als ie door gaat  het waarschijnlijk maandag is. Met mijn boeren verstand, Hollandse nuchterheid. Fijn, ik heb ook de koorts... de Elfstedenkoorts!

1 opmerking:

  1. Helaas.... de koorts is voorbij. Nederland is weer genezen... maar komt er nog vorst en zal onze koorts nog toeslaan. Zelden kijkt Nederland er zo naar uit om koorts te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen