vrijdag 18 januari 2019

Door de bank "genomen".

Dus, als ik het goed begrijp maken de banken geld, wat helemaal niet bestaat... Dat lenen ze uit en vragen dat terug mét rente. Dan krijgen ze dus geen 100% winst, maar het volle pond én rente. Want wat ze terugvorderen is immers wél bestaand geld... Nom de dieu... En dan wordt gezegd dat toveren helemaal niet bestaat! Sorry, maar ik vind dit toch echt toveren.

Al dat geklaag over de banken is dus eigenlijk wel terecht. En hoe meer geld ze lenen, hoe rijker ze dan ook worden. En zij die lenen zijn de lul... Ik weet nog hoe moeilijk de bank deed tijdens onze financiële problemen. Bang hun geld niet te krijgen, maar eigenlijk hadden ze mij helemaal niets gegeven. Het geld voor onze hypotheek hadden ze "gemaakt", geschept uit lucht. Vandaar dat ze zo makkelijk lenen en in feite de kleine man vervolgens het mes op de keel zetten. Dat het boeven zijn wordt al langer geroepen, maar dit zijn gewoon maffia-achtige criminelen!

Tja, toveren kan ik niet. Geld toveren al helemaal niet. Als ik dat zou kunnen, zou ik het juist net uit gaan delen.

Maar ik heb het gevoel dat niet alleen de banken schuld hebben aan de vele financiële problemen. Goed, zij kunnen toveren, de overheid niet. Maar, wat betalen we aan belastingen, B.T.W., accijnzen en noem maar op? Kortom, heb je een twee maal modaal inkomen, een baan en een gemiddeld huis houd je ongeveer 1/3 over als vrij besteedbaar. Je werkt dus voor de banken, overheden, verzekeringsmaatschappijen en de energieleveranciers. Zoiets is toch bijna een crimineel netwerk?



Eigenlijk had ik mij voorgenomen niet meer zulke cynische blogs te schrijven. Helaas, het bericht van "ons geld" en het onderzoek van de WRR dwongen mij er toch over te schrijven. In eerste instantie als een sprookje. Het gaat immers over toveren. Het lukt me niet. Los van de financiële crisis, welke mijn leven overhoop heeft gegooid blijkt eigenlijk dat ik een zekere welvaart zou kennen, op dit moment, zonder de criminele activiteiten van de banken. Best iets om moedeloos van te worden. Nu begrijp ik ook waarom de bank het voorstel niet accepteerde mijn hypotheek enkele maanden in "natura" te betalen, in de vorm van door mij gecreëerde schilderijen. Dan blijft het geld immers niet bestaan... Ja, de gemiddelde mens begrijpt hier toch geen snars meer van. Slim, om te spelen met de onkunde van je klanten. En vervolgens ook nog eens arrogant gedrag vertonen.

Ooit (lang geleden) heb ik bij een bank gewerkt. Ik was afdelingschef "dubieuze debiteuren". Mensen die hun lening niet konden afbetalen. Je ging met die mensen in gesprek. Je stak er energie in, toonde begrip. Ik wist bijna altijd tot regelingen te komen, waar beide partijen zich prima in konden vinden. Soms vond de bank de regeling te langzaam gaan, maar mijn verklaring wist hen toch telkens te overreden. Helaas werd ik ontslagen. Ik moest een pak dragen, maar hulde mij in boerenkiel en spijkerbroek. Ik weigerde het maatkostuum, en kon dus vertrekken. Ik ben blij mijn carrière niet verder in het bankwezen te hebben gesleten. Dan had ik nu waarschijnlijk een dure auto, twee huizen, een concubine en heel veel mensen veel leed aan gedaan. Al ben ik nu bijna arm, ik ben eerlijk geweest en weet van mijn leven te genieten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten